Mars blir vintermånad

Äntligen helg!
Firar den med att ligga i sängen med världens mensvärk, yey. 
Igårkväll var jag bjuden till Mimmi på middag, super mysigt! Vi satt och bara snacka non-stop från 17:00 til 00:00 då jag upptäckte att det kanske var dags att åka innan snön gör så jag inte kan komma hem, haha. 
Det är Narnia land utanför fönstret, helt underbart!
 
I torsdags hade jag tilloch med tid att träffa Paue, vilket det var ett tag sen sist. Kul! Vi tog en fika på stan och fick uppdatering om varandra.
 
Annars har det varit jobb och stall hela veckan. På jobbet hade vi kris i torsdags, vet inte om det var något i vattnet den dagen men alla barnen var väldigt dramatiska som slutade i oro för oss om vi skulle behöva ringa polisen eller inte. Det hela slutade väldigt bra utan polisens hjälp tack och lov. 
 
 
Det blev ingen hopplektion för mig och Lucky i onsdags då min hopptränare var magsjuk. Vi tog en timmes skrittpromenad med fem andra från stallet. Haha, jag red barbacka och när vi kom tillbaka till stallplanen såg Lucky att det var nån oljefläck i snön som han bestämde sig för att hoppa upp i luften för. Vad händer? Jo, jag var inte med på det och flyger åt andra hållet. Allt går i slow-motion men ändå regerar inte kroppen att ta emot sig och jag landar med en duns på vänstra sidan i backen. Ont som fan. 
 
Dagen efter vaknar jag med smärtor från både axeln och låret. Såklart var det samma sida jag har lårkaka från i sommras. Så mitt stackars vänstra lår blir bara blåare nu för varje dag... Onödigt Lucky. xD
 
 
Nu börjar han verkligen bli fin i kroppen! 

Kommentera här: