Lövsta Seminstation

Måste säga att jag är väldigt dålig på att blogga. 
Men nu ska ni få en liten uppdatering!
 
 
Jag har börjat jobba på Lövsta seminsation som ligger i Upplands Väsby. Jobbar bara över sommaren. Jag hyr ett rum på gården så jag inte behöver pendla, enda nackdelen med det är att Lucky fortfarande är hemma i Enköping. Saknar honom väldigt mycket, han och philip. 
Jag är ledig torsdagar och lördagar så jag åker hem onsdag kväll och rider, pendlar på fredagar ;)
Denna helg blir det annorlunda, eftersom det är midsommar och vi har väldigt många ston som ska kollas så jobbar jag även i morgon men får vara ledig på fredag ;)
 
Jobbet går bra, det är mycket att ta in. det är såååå många ston. Och de kommer och går så varje dag måste man lära sig ett nytt namn på ny häst. Vi har många som är kvar längre tid så dem lär man känna rätt bra.
Det är ju väldigt kul med fölen, men även drygt för de har blivit så självständiga att de inte vill följa mamma längre, haha. 
 
Söndagen för två veckor sedan fick jag rida för första gången här, Amanda ( min chef ) frågade om jag ville rida och såklart svarade jag ja :D Jag fick sitta upp på Lastico en valack på 4 år. Väldigt välriden( !! )
Efter det fick jag rida en fux som heter Jackanda som också är Lövstas egna. Jag och andra Frida ska få dela på henne så hon blir vårt projekt över sommaren :D
 
I går kom Malin ( högsta chef ) och frågade om jag ville rida Cristallo II ( HINGST :O ) jag bah, åh får jag? ( som ett litet barn XD ) 
Han var väääldigt hingstig just denna dag och skulle skrika och ville inte lyssna på mig. Malin kom och gav mig en lektion på honom. Han var helt fantastisk!! Jag har alltid drömt om att få rida en sån välriden häst som han. Jag fick nästan gåshud! 
Superkul var det! 
På kvällen var jag och Cajsa ute och galoppade med Jackie och hennes häst Amarosa. 
 
 

Kommentera här: