Oktober

Ja jag kan ju inte säga att jag haft mycket fritid då jag inte ens hinner få skriva på bloggen. Men hoppas på ändring nu. Har sökt lite olika jobb så jag hoppas det kommer upp något :)
 
Jag kan uppdatera med att månaden har varit hektiskt. Jag var med på Anita träning igen. Det gick inte alls bra. Jag vart stressad då Lucky helt plötsligt vägrade gå in i transporten och hjälpen jag hade var inte så förstårlig och ville bara skrämma in hästen i lådan. Han funkar inte riktigt så. Jag blev mer och mer stressad av hjälpen och beredde mig på att ställa in träningen. Tillslut slog jag näven i bordet och sa åt de två männen som hjälpte mig att låta oss få sköta det själv med en hink mat. Då gick han in direkt.
 
Iväg helt uppstressad åkte jag mot träningen som ändrat plats utan att ha meddelat mig. Jag körde till den nya platsen och kom fram lite sent. Tur är så är Anita träningarna alltid lite efter i tid så det gjorde inte så mycket.
Dock var min koncentration borta. Jag kunde inte ridvägarna, jag kunde inte fatta hur jag skulle göra. Allt gick åt skogen. Lucky var duktig och gjorde allt jag bad om men mitt huvud var blockerat.
Hem i tårar.
 
På jobbet gick vi igenom vad som gick fel. Jag försökte vända på det och se det som gick bra. Det var inte lätt.
Från lite hjälp av härliga systrar fick jag stöttning och kunde känna mig lite starkare och att jobba på mitt självförtroende. Anita tyckte att jag måste våga lita mer på mig själv. Jag måste ta för mig mera.
Jag vet exakt vad som fått mitt självförtroende att sjunka. Det är hemskt att veta om men inte kan göra något.
Men nu jobbar jag på det.
 
Jag fokuserar på allt bra jag gör. Istället för att tänka på vad som gick fel på passet fså örösker jag nu se det bra.
Jag får inte ta saker så hårt. Ibland ramlar man av hästen och så är det bara. Då lär man sig till nästa gång hur man ska göra för att inte åka av. Jag tycker själv att det har blivit skillnad. 
Jag fick hjälp av Anna i stallet med hoppningen. Jag fick hoppa hennes härliga häst som vet exakt vad man ska göra. Det gjorde stor skillnad! Jag hoppade Lucky direkt efter med mer självförtroende, det gick mycket bättre!
 
Idag hoppade jag med Annas hjälp från marken. Jag hoppade 1m! Det är det högsta vi hoppat tillsammans!
Jag vann lite mot rädslan och nu känns det så bra! Då sen när vi sänkte igen så kändes det pluttlätt.
 
 

Kommentera här: