Just thoughts

Gårdagen började med att jag åkte tidigare till stallet så jag hann rida ut en sväng då det var så fint väder. 
Jag hade en härlig morgon och hann med allt jag ville på jobbet. När jag kände mig nöjd tog jag lunch. Hade precis satt mig och ätit upp när Sara kom inspringandes. Hon började med att fråga mig varför jag inte gjort i ordning lotter till kraftkvällen vi skulle ha på kvällen. Jag visste inte om att det fanns på min lista att göra så jag blev lite ställd. Då började hon skrika och säga nedlåtande saker som att "det borde du ha gjort vid det här laget! Jobba bättre" " jag kommer inte att komma tillbaka förns du gjort i ordning och tänkt ut allt till ikväll!" " jag kan inte börja göra något innan du gjort det så gör det NU!"
Så smällde hon igen dörren och försvann. 
 Är det så man behandlar sina medarbetare?
 
Jävla kärring rent ut sagt. Får man bete sig hur som helst bara för att man är chef? 
Jag tog väldigt illa vid då jag verkligen lägger min själ för det jag gör på jobbet. Jag är en arbetsmyra precis som min mor. Jag älskar mitt jobb men inte när jag får skit rakt upp i ansiktet på mig.
Jag fick 10 min matrast den dagen men måste ändå dra av en hel halvtimme från min närvarorapport fast jag är på jobbet. Är det rätt?
 
Det allra dummaste är att eftersom min chef inte är ansluten till något kollektiv avtal eller något som liknar det, utan sätter upp sina egna regler så har jag inte så mycket att säga till om.
 
Sen också att när jag kommer med lite synpunkter på saker jag kan tycka ska tänkas över blir jag kallad för "prinsessa på ärten" AV MIN CHEF! Ursäkta? 
Enligt mig tycker jag att det är förskräckligt att bli behandlad så på sitt jobb. Jag har inte fått den lönen jag vart lovad, jag måste anpassa mitt liv efter jobbet ( som vanliga människor) men chefen får rida sina hästar på arbetstid som inte ens ingår i företaget och blir sur på mig om jag vill vara ledig eller sjuk någon dag! 
 
Jag blir så ledsen, arg och besviken.
 

Kommentera här: